måndag 12 april 2010

Ännu en dag - inte ett napp




Som farbror Melker brukade säga. För er som nu minns honom. Det är många uppdiktade figurer som har klämt ur sig tankvärd klokskap. Just farbror Melkers hör väl till de bättre tycker jag. Sammanfattar livet så bra. Man metar och metar och hoppas på att den där storfisken ska nappa en dag. Ibland är det något som är där och hugger, precis när man håller på att ge upp, och då tror man att nu, nu jäklar...

Undrar vad vi alla väntar på - egentligen?

Uttråkad efter att ha legat hemma i feber hela denna soliga aprilhelg, så bestämde jag mig äntligen för att ta mig ut. Inte ut i friskluften än, men dock... Here I am.

Det är ju så mycket viktigt som måste bli sagt. Jag fick en så bra tanke här tidigare idag, men nu försvann den. Så är det nästan jämt. Jag tror att jag ska komma ihåg det där viktiga. Men hur kan jag tro det, jag vet ju att jag glömmer. Ett tag hade jag min röda anteckningsbok liggande på nattygsbordet och det hände allt som oftast att jag fick tända lampan i nattmörkret. Det är ju då, precis när man ska till att somna, som de kommer, de där intressantaste tankarna. I alla fall är det så för mig.

Jag lägger fram den där anteckningsboken ikväll. Vem vet. Det kanske nappar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar